| 92117 |
hartje66,
Dat je het niet echt prettig vind, snap ik, maar het is niet helemaal ongewoon en ook wel normaal. Het is dan dat ik wel aan neem dat je bedoelt dat je om je heen kijkt als ik dat je naar iemand op zoek bent om verder mee te gaan en niet 'gewoon' kijkt zeg maar als je een knappe man tegen komt.
Maar heel raar is het niet en helpen kan het zeker. Het is natuurlijk wel dat het iets is wat je met je partner goed moet bespreken. |
6 november 2011 23:07 |
| 86771 |
Ik zat eigenlijk aan het zelfde als Lieke te denken.
Is dus toch niet zo'n slecht idee.
Het is mogelijk om dit zo te doen, zeker een overwegen waard dus. |
5 augustus 2011 22:44 |
| 86739 |
Lenie,
Vind ik goed gedaan.
Hoe lang deed je al emdr?
Een verwijzing is een jaar geldig, dus misschien had dat niet eens gehoeven.
Denk ook niet dat het echt nodig is het te noemen, hoor. Je hoeft het aan de nieuwe therapeut ook niet helemaal precies uit te leggen. Naar mijn gevoel volstaat een "emdr en relatietherapie bij dezelfde persoon vond ik toch eigenlijk niet zo prettig". Het probleem heb je ook niet bij die nieuwe therapeut, dus zou ik daar ook niet te veel bij stil staan en gewoon onbevangen 'opnieuw' beginnen.
Wat je zou kunnen doen tegen het niet veel durven te zeggen is dat je begint met iets "simpels" (wat dat is kun je voor jezelf invullen) en dan de reactie afwachten van je partner en de therapeut. En zo kun je steeds dieper gaan. Weet niet of zoiets een optie is, maar je kunt het proberen...
In ieder geval succes met de nieuwe therapeut. |
3 augustus 2011 09:36 |
| 86492 |
Kan me voorstellen dat het lastig is. Over het te zwaar worden van EMDR. Ik heb een tijd geleden een voorlichting gevolgd erover, maar wat daarin naar voren kwam is dat het wel een tijd zwaar is. Dat hoort er dus bij. Je zou daar doorheen moeten. Zou het niet anders een idee kunnen zijn, om een andere therapeut te zoeken hiervoor?
Hoe dan ook succes! |
10 juli 2011 13:52 |
| 86047 |
Heb je er ooit iets van gemerkt dat er dingen aangehaald worden bij de ene therapie, die binnen de andere therapie besproken zijn?
Zo niet zou ik me geen zorgen maken.
In principe is dat natuurlijk los van elkaar en dus hoort de therapeut zijn geheimhoudingsplicht toe te passen. |
10 juni 2011 13:53 |
| 86046 |
Misschien is het 'n idee om te proberen er niet te veel mee bezig te zijn en het ook gewoon te laten gebeuren. En dan vanaf dat punt er verder aan te werken. Eventueel kan je daarbij naar hulp zoeken bij een seksuoloog. Die kan je meer praktische tips en adviezen geven.
Het zou ook zomaar kunnen dat dit bij je hoort, dan kun je er gewoon niks aan doen.
Succes. |
10 juni 2011 13:47 |
| 82757 |
Owww jeetje. Dat is vervelend zeg.
Lijkt me inderdaad goed om er met haar over te praten. Wat denk je? Heeft het invloed op jullie relatie als uhh 'stapmaatje' of ....?
|
4 december 2010 13:08 |
| 58814 |
Zie je wel...
Ik had het er al een beetje over, als in dat zoiets als wat je nu noemt een mogelijkheid kon zijn, bedoel ik dan. Jouw psycholoog kent jou beter als ik natuurlijk, dus die kan er veel concreter op in gaan. ;-)
Mooi dat het een beetje helderder begint te worden voor je...
Ennuh... gewoon vriendinnen kunnen worden is toch ook mooi!??!?? |
8 november 2010 20:44 |
| 58771 |
Ja, zo kun je dat inderdaad wel zien. Maar dus niet alleen dat, ook dat dat in het fantaseren zit bij mij. Fantasieën gaan bij mij ook wel meer over het intiem zijn met iemand, dan over het neuken. Om het even bot te zeggen, als het over fantasie gaat: Van het mezelf met iemand 'gezellig op de bank te zien zitten' word ik net zo makkelijk opgewonden dan dat ik mezelf met iemand zie neuken....
Denk dat er daarom, na gelang je meer vertelde, bij mij een lichtje ging branden, omdat ik er wel van mezelf iets in herkende.
Moet wel zeggen dat ik denk wat ook bij mij wel mee speelt is dat ik nog eigenlijk weinig (seksuele) ervaringen heb... |
1 november 2010 22:38 |
| 58766 |
Over dat laatste, lijkt me een goed plan!
Ja, je had 't "flirten" genoemd, dus dat nam ik eventjes als voorbeeld.
Is het zo dat al je fantasieën over vrouwen deze vorm hebben, of was dit specifiek voor deze situatie?
Het is misschien een beetje raar, maar het feit dat ik dat in je verhaal herkende is omdat ik het voor een stukje ook heb.
|
31 oktober 2010 21:40 |
| 58764 |
OK. Als het maar stappen enz maar wel gezellig is geweest. Want natuurlijk was dat het belangrijkste :-)
Iets wat je zelf al een beetje aan geeft, maar ik krijg een beetje het idee als ik tussen de regels door zo (terug) lees, dat het eigenlijk best wel eens kan zijn dat je een stukje aan intimiteit (dus ik bedoel nu niet puur seks, maar breder he) mist in je leven, en het maakt niet uit of je dat deelt met een man of met een vrouw. Zeg ik nu iets vreemds of ...?
Je gaf al aan dat je masturbeert, maar kun/ wil je iets kwijt over waar je dan over fantaseert? Gaat het dan om specifiek soort gebeurtenis (je gaf aan dat je m.b.t die vrouw fantaseerde over het flirten zeg maar)? En merk je verschil tussen "algemene" fantasieën en de fantasieën die je over deze vrouw hebt/had?
Fantasieën kun je niet alleen gebruiken om iets te doen wat eigenlijk niet hoort (maar dan dus wel: in je gedachten), maar kunnen namelijk ook iets zeggen over iemands verlangens.
Als je het niet wilt vertellen is dat natuurlijk niet erg, want dat soort dingen ga je natuurlijk niet zomaar op internet zeggen. Of je mag me best privé een berichtje sturen, als je de behoefte hebt waar je allemaal over schreef met iemand te delen, maar dat niet in 't openbaar wilt doen.
Een andere mogelijkheid is dat je zou kunnen kijken of je een seksuoloog kunt vinden bij jou in de buurt, als je er voor je zelf niet uitkomt. Misschien wordt het wat duidelijker als je met hem of haar erover praat.
Ik probeer enkel met je mee te denken om te kijken of je er zo een beetje uit kan komen, met je vraag dus, maar verder kan ik ook niet heel veel voor je doen. Ben ook maar een leek, wat dat betreft... |
31 oktober 2010 00:10 |
| 58756 |
Geen probleem hoor.
Dat is heel normaal natuurlijk. Als je je tot iemand aangetrokken voelt, op wat voor manier dat ook is ...
Los van of het om M of V of M+V gaat....
Hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
Laat je iets weten, als je dat wilt natuurlijk? Want ik ben dan wel benieuwd of je een beetje uit de vraag bent gekomen die je hier gesteld hebt. Voor zover die mogelijk beantwoord is kunnen worden..... |
28 oktober 2010 22:11 |
| 58747 |
Weet niet of het klopt wat ik nu zeg, maar ik lijk een beetje in je berichtje te proeven dat je licht aan je geaardheid lijkt te twijfelen. Nogmaals, weet natuurlijk niet of dat klopt...
Het kan door van alles komen.
Maar als het over je geaardheid gaat kun je het zo zien, een soortemet van 'vuistregel': Als je tijdens het masturberen over mannen fantaseert kun je er vanuit gaan dat je op mannen valt. Als je over vrouwen fantaseert kun je er vanuit gaan dat je op vrouwen valt en als je over beide fantaseert geldt het dat zelfde maar voor beide: je kunt dan zeggen dat je op mannen en vrouwen valt.
Het kan best zijn dat je interesse in vrouwen nu pas gewekt wordt, dat hoeft niet meteen al als je 15 bent.
Ik kan niet anders zeggen dat je je er niet al te druk over moet maken en er gewoon van moet genieten. Kijk gewoon af hoe het gaat en wat er gebeurt. |
26 oktober 2010 12:55 |
| 58617 |
@wazzup105:
Ik kan goed volgen wat je aangeeft, maar mijn ervaring is toch een andere.
Heb, toen ik medicijnen gebruikte (geen seroquel overigens), geen veranderingen in eten (at ook gezond en gevarieerd) en bewegen gehad, toch kwam ik 30 kilo aan. |
2 oktober 2010 17:07 |
| 58568 |
Moeilijk om vanaf een afstand iets over te zeggen.
Als je ECHT zekerheid wilt, zou ik toch eventjes langs degene gaan waarvan men vaak zegt dat men dat niet durft (wat ik overigens niet snap). Namelijk je huisarts.
Desnoods kan je een afspraak maken bij het SOA-spreekuur van de GGD bij jouw in de buurt. Daar kun je desgewenst anoniem terecht.
Succes! |
26 september 2010 20:15 |
| 58398 |
Ben je ooit getest op suikerziekte?
Als ik je verhaal zo lees zou juist dat gene wat je liever niet wilt toch een geen verkeerd idee zijn.
Dat is namelijk degene die er echt over kan oordelen of er ergens nu wel of niet iets verkeerds aan de hand is. Misschien dat er een aantal dingen rondom je stofwisseling moeten nagekeken worden, en blijk er toch iets te spelen. Maar het kan dus ook net goed zijn dat er helemaal niets bijzonders aan de hand is. |
20 augustus 2010 15:11 |
| 58280 |
OK.
Dat is lastig inderdaad dat je er niet iemand hebt om over te praten. Je zou eens naar de huisarts kunnen gaan en vragen of je hiermee naar een seksuoloog kunt. Die kan goed met je meedenken, bijvoorbeeld wat je (nog meer) kan doen om het bespreekbaar te maken. Je zult dus eerst naar de huisarts moeten, omdat je het anders niet vergoedt krijgt van de verzekering. Ik hoop dat er iets uit komt, en als je iets kwijt wilt heb ik er geen probleem mee als je mij een priveberichtje zou sturen. |
1 augustus 2010 23:13 |
| 58248 |
Wat ik wil vragen: doe je wel iets met het bevredigen van jouw behoeften, of is dat ook lastig?
(voor mij wel, al is mijn situatie anders)
En is er iemand (beste vriendin of een dergelijk iemand) met wie je hierover kunt praten? Is namelijk ook belangrijk. Die kan ook meedenken, heh! |
25 juli 2010 15:51 |
| 58246 |
Het kan vanalles zijn. Het kan ook zijn dat er ergens iets onder spanning staat, ofzo. Zou er toch zeer zeker even naar de dokter mee gaan! |
25 juli 2010 15:11 |
| 58030 |
Niet een antwoord, maar ben je er ooit mee naar de dokter geweest?
Dat kan ik niet uit je berichtje opmaken. |
17 juni 2010 23:36 |
| 57681 |
Ben geen deskundige, maar wat ik van je lees wat betreft zoals het bij jou gaat zie ik niet in wat er mis mee is. |
14 april 2010 21:59 |
| 57592 |
Je wilt niet naar de dokter.
Wat daar nu zo eng aan is weet ik echt niet, maar je vraag is er eigenlijk echt een, als je écht zekerheid wil, waar je maar op een plek deze kunt krijgen: jouw huisarts. |
1 april 2010 23:39 |
| 57575 |
Vraag me af of je per se moet hebben aangegeven iets niet te willen om van misbruik (seksueel, anderszins) te kunnen spreken.
Als je er per se iets mee wilt kun je het bij de politie kunnen vragen. Alhoewel ik niet denk dat je héél sterk zal staan als je zaak op het bureau van de Officier van Justitie komt te liggen. |
29 maart 2010 17:05 |
| 57427 |
Moet je nog lang wachten tot je het onderzoek krijgt? Het kan een goed idee zijn, want dat is wat ik dus eigenlijk ook deed, je te focussen op iets heel anders dan laat ik het zo zeggen, die plek waar de dokter bezig is.
Je zou het van te voren ook misschien kenbaar kunnen maken, natuurlijk op een manier die bij jou past, dan is wellicht een stuk van de spanning weg en is lans meteen een beetje gebroken. Wie weet kan de dokter je nog geruststellen ook ;-) |
12 maart 2010 13:48 |
| 57425 |
Heb ook een paar keer een onderzoek gehad aan mijn piemel en ballen, ook zat ik daar wel een beetje mee: als ik maar niet .....
Uiteindelijk waren het zorgen om niets, het viel allemaal heel erg mee.
Wat bij mij hielp/helpt. Met de dokter blijven praten. Overigens was het niet zo dat ik dat dan zeg maar "daarom" deed, maar 't hielp toch wel.
In ieder geval succes met 't onderzoek. |
12 maart 2010 06:45 |
| 57312 |
Dan zou dat via een DNA-onderzoek moeten, maar ik denk niet dat je dat dan, voor dat waar jij achter wil komen, via de medische route kunt doen. |
16 februari 2010 22:28 |
| 57205 |
Dat hangt lijkt mij heel erg af van wat er door de beroerte is aangetast in de hersenen en de gevolgen die dat heeft in het functioneren. Een neuroloog is natuurlijk een arts dus in 'praktische' zin kan die sowieso niet veel tot niks doen. |
2 februari 2010 16:56 |
| 57171 |
Dank voor je reactie.
Weet niet. Moet binnenkort even terug, maar ik merk wel ineens verschil... Na een paar (de afgelopen) dagen goed verkouden te zijn geweest is het wel minder. Blijkbaar heeft ook wel een zeg maar 'sluimerende' verkoudheid mee speelt of heeft mee gespeeld. Binnenkort dus ook eventjes aan de dokter wat meer uitleg vragen... |
26 januari 2010 12:57 |
| 57158 |
Ik heb al sinds een aantal maanden last van hoofdpijnklachten. Volgens de huisarts komt het vanuit de nek/schouders.
Wat ik alleen afvraag: waar kan dit door komen? Ik heb werkelijk géén idee. Stress kan eigenlijk niet, dat uit zich bij mij op een andere manier. Veranderingen in houding? Kan, maar dan zou ik dat al eerder moeten gemerkt hebben.
Heb werkelijk geen idee. Iemand een idee zou kunnen hebben?
Dank, Ivo |
21 januari 2010 22:08 |
| 56856 |
Zover mij bekend wordt dan geadviseerd voor vaccinatie even contact te zoeken met de huisarts om hierover te overleggen. |
23 november 2009 21:34 |
| 56827 |
Er kan een verandering zijn opgetreden in je bloeddruk. De bloeddruk heeft namelijk ook invloed op een erectie.
|
24 november 2009 13:29 |
| 56796 |
Het beste is om het even af te wachten tot de kuur van je spray is afgelopen. Tinnitus is niet per definitie een op zich zelf staande aandoening, maar kan zeker ook opkomen bij andere problemen.
Als je aan het einde van de kuur last van oorsuizen blijft houden: teruggaan naar je huisarts.
Als het tussentijds erger wordt, het oorsuizen, kun je wél beter tussentijds teruggaan ipv afwachten. |
14 november 2009 11:58 |
| 56790 |
Daar staat 6 tot 8 weken voor. Als je dán nog niet merkt moet je terug naar de dokter.
Dus, wacht het nog een week of 3 a 4 aan en kijk hoe het dan gaat, mocht je dus geen veranderingen merken moet je meteen naar je dokter. |
13 november 2009 16:11 |
| 56693 |
Wat ik niet goed duidelijk krijg uit je bericht is of je al weet hoe het zit met de uitslagen van de onderzoeken waar je aan 't eind van je bericht over schrijft.
Al denk ik sowieso niet dat dat een factor is die meespeelt, vroeg het me af...
Mocht je dit wat gerust stellen: Je MOET ook niet per se zin hebben en lang niet elk koppel heeft seks met elkaar, ook niet wanneer de relatie prima is.
Wanneer jullie het wllen kunnen jullie hier hulp voor zoeken. Al krijg ik de indruk dat het meer voor haar dan voor jou een probleem is. |
13 oktober 2009 22:01 |
| 56566 |
Een antwoord op je vraag kan ik je niet geven. Wel even een belangrijk punt.
Je geeft aan dat je nu in het buitenland bent. Dan lijkt het sowieso een goed idee om even met je zorgverzekeraar contact op te nemen, voor hoe het moet als je naar de dokter gaat in het land waar je bent. Ook ivm het betalen v.d. rekening. En misschien kan die je evt ook op weg helpen met hoe je het mbt de taal enzo kunt regelen...
Succes |
17 september 2009 12:06 |
| 56439 |
Je gebruikt medicijnen lees ik en hebt een afspraak bij de KNO-arts, maar heb je al eens aan therapie gedacht? Zou een goede optie (kunnen) zijn, want wat ik zo uit je verhaal begrijp maak je jezelf veel angstiger dan je je hoeft te maken... |
23 augustus 2009 12:46 |
| 56413 |
Kort maar krachtig: ja, doen. |
16 augustus 2009 12:49 |
| 56400 |
Zou er toch even mee naar de huisarts gaan. |
11 augustus 2009 15:12 |
| 56386 |
Moet je per se klaarkomen dan?
Als je er echt mee zit, of beter, blijft zitten, zou je eens naar een seksuoloog kunnen gaan. |
6 augustus 2009 18:29 |
| 56384 |
Het is inderdaad niet vreemd.
Niet de focus leggen op het krijgen van een erectie.
Bouw het op, en mocht het dan blijven zou het best wel eens een goed idee kunnen zijn om hulp te zoeken ervoor. |
6 augustus 2009 12:36 |
| 56333 |
Geloof niet dat ik je vraag nu helemaal begrijp.
Voor volwassenen is de stelregel 8 paracetamollen per dag.
Anders is het raadzaam naar een andere, sterkere pijnstiller, te zoeken. Als het vanuit een opname situatie is, moet je naar de huisarts toe. Die is, wanneer je uit het ziekenhuis ontslagen bent, dan de aangewezen persoon.
Maar misschien is het wel anders? |
24 juli 2009 22:07 |
| 56316 |
Toch kun je beter naar de dokter gaan hiermee.
|
21 juli 2009 19:41 |
| 56300 |
Dat hoort. Je huid is dat helemaal niet gewend. Het moet wanneer je het blijft doen dat ook minder worden. |
18 juli 2009 16:57 |
| 56298 |
Ben geen arts, het is dus ook maar puur iets wat zo maar bij me op komt, maar zouden je borsten ook niet die cup gegroeid kunnen zijn doordat je vocht vast houdt?
Weet niet wat je huisarts daarvan zegt?
Het is denk ik wel ook wat voor jou het zwaarst weegt.
Betrekking tot de punten die je in je posting aanhaalt heb je aan de ene kant het emotionele, aan de andere kant ben je erg onzeker over je borsten en voel je je nu je deze pil gebruikt prettiger wat dat betreft. Weet niet, maar het zou dus best een idee kunnen zijn om op een rijtje te zetten wat het zwaarst weegt voor jou. |
18 juli 2009 09:18 |
| 56293 |
Weet niet hoe oud je bent?
Je kunt op de site van Sense om maar een site te noemen, kijken, via : http://www.sense.info/meisjeslichaam/vagina/
daar zie je dat de clitoris net bovenaan de schaamlippen zit.
Hoe het bij jou precies eruit ziet kun je alleen zelf ontdekken natuurlijk, door te voelen.
De clitoris is heel gevoelig heh. Je zult dus wanneer wanneer je daar voelt denk ik wel merken wanneer je je clitoris "te pakken" hebt. |
16 juli 2009 17:14 |
| 56271 |
Om je eikel wat ongevoeliger te maken is het nodig dat langere tijd vol te houden. Een paar dagen is niet voldoende. Ook moet je het blijven doen, natuurlijk, anders is het zo dat de eikel toch weer gevoeliger wordt.
|
12 juli 2009 15:52 |
| 56228 |
Nee hoor, met jou is niks mis. Je moet hem alleen wel heel duidelijk maken dat jij niet de behoefte hebt vaker dan zeg maar 3 keer.
Grenzen stellen. En niet toegeven. |
15 juli 2009 17:09 |
| 56200 |
Je hoeft helemaal niet gek te zijn als je naar een psycholoog gaat hoor!!!
Maar het zou een idee kunnen zijn, bijvoorbeeld om wat zaken op een rij te zetten. Kijken waar het vandaan komt.
Misschien zou je een sociale vaardigheidstraining of een weerbaarheidstraining kunnen volgen, om wat handvatten te krijgen.
Maar daar moet je dan eerst ook voor naar de huisarts. |
24 juni 2009 22:25 |
| 56154 |
Van wat jij zo aangeeft zou dat wat jij beschrijft inderdaad een plausibele verklaring kunnen zijn, waarmee het ook natuurlijk niet goed te praten is. Hoe is dat trouwens bij zijn zus geweest, mbt de seksuele voorlichting enzo? Dat zou dan ongeveer hetzelfde gegaan moeten zijn, lijkt me.
Hoe is zij daar mee omgegaan, qua voorlichting e.d.
Zijn zo wat gedachten van mij.
Maar al met al lijkt het me niet verkeerd als je dit eens met de huisarts bespreekt. |
2 juli 2009 21:25 |
| 56086 |
Daar is niks mis mee.
Mensen gaan zich toch vaak aan een huisdier hechten, ook als ze in eerste instantie twijfelen of er wel eentje moet komen of niet zo super veel met 't huisdier op hebben of iets dergelijks zoals jij. Daarom is rouwen vanwege het overlijden van een huisdier vaak ongeveer hetzelfde als een dierbare (mensen) overlijdt.
Daarom is dus die reactie zo onlogisch nog niet en heel normaal.
Sterkte! |
15 mei 2009 16:51 |
| 56060 |
Wat is er mis met \"seksloos zijn\"?
Ik ben het al heel mijn leven, dus echt te klagen heb je niet echt, geloof ik.
Maar als je het zo graag wil weten: je huisarts, daar moet je zijn. |
24 augustus 2009 13:08 |
| 56057 |
Die steek dat zou kunnen dat dat van een spier komt die daar zit. Misschien prostaat, als gok.
Over dat andere kan ik niks zeggen hoor. Geen idee wat dat kan veroorzaken. Is er iets veranderd in je leven sinds de tijd dat je dat bent gaan merken? Hoe gaat het met plassen eigenlijk? |
17 mei 2009 14:48 |
| 56045 |
Denk toch dat erover praten de beste oplossing is. Duidelijkheid krijgen bij elkaar.
En eigenlijk zou ik ook geen andere oplossing weten.
Je zegt dat hij je niet wil beffen omdat hij je te onhygienisch vind, qua scheren dan.
Heb je gevraagd wat je wel moet doen om te zorgen dat hij het wel wil doen. Is dat dat je altijd helemaal kaal 'van onder' moet zijn?
Ik weet niet hoe jullie relatie is verder |
10 augustus 2009 15:19 |
| 56044 |
Vraag me af of het probleem wel zit in dat jij wel orale seks doet en hij niet. Je begint zelf al over dat jij altijd het initiatief moet nemen en dat eigenlijk niet leuk vind. Lijkt eerder dat dat het probleem is.
Weet je ook waarom hij dat niet doet?
En wat gebeurt er als jij geen initiatief zou nemen, dan zouden jullie helemaal geen seks hebben, of dat wel?
Je zou er eens apart een moment voor zien te zoeken om daar over te praten en anders, mocht het problemen blijven geven, zou je toch misschien hulp kunnen zoeken. |
10 augustus 2009 13:38 |
| 55718 |
Herken wel een klein stuk in je verhaal, maar ik vraag me af...
Heeft het er niet eerder te maken met dat je je op een of andere manier onzeker voelt betreffende zaken??
|
10 mei 2009 13:25 |
| 55637 |
Alhoewel overlevingskans steeds groter wordt is het wel erg afhankelijk van de type borstkanker die je moeder heeft en hoe snel het ontdekt is.
De ene vorm is veel beter te behandelen dan de andere.
Wil je er niet mee bang maken, hoor.
kun je er met je moeder over praten?
Hoe dan ook: sterkte gewenst! |
21 april 2009 16:36 |
| 55620 |
Een direct antwoord ja of nee, is lijkt me niet te geven.
De kans is zeker wel aanwezig. Het kan bij het minst of geringste contact gebeuren.
Zou het zeker de komende tijd in de gaten houden. |
19 april 2009 14:07 |
| 55612 |
Per vraag:
1) een beetje kleurverschil kan er best zijn. Denk dat het niet echt iets zou zijn om je héél veel zorgen over te maken.
2) Zou wat vuiligheid kunnen zijn. Kun je het eraf krijgen, of zit het "vast" op je penis. Doe je je penis schoonhouden? Kan gewoon met het straaltje water van de douche er langs.
Anders kun je misschien toch even beter bij je huisarts langsgaan. Je geeft niet aan waarom je daar nou precies niet goed naar toe durft, maar hoeft niet bang te zijn voor hem/haar, hoor. Echt niet. Een piemel is voor een huisarts net zo normaal als een oor ;-) |
17 april 2009 21:08 |
| 55387 |
Als je in de leeftijdsgroep valt, zul je een oproep krijgen. Anders moet je naar je huisarts om te vragen of het mogelijk is om je te laten testen (zelf weet ik niet of er getest wordt buiten de "bevolkingsonderzoekgroep"). Of misschien kun je de GGD bellen. |
2 maart 2009 19:58 |
| 55269 |
Het lijkt me een goed idee voor hem om er mee naar de dokter te gaan. Als die testikel zelf niet terug wil indalen klopt er iets niet. |
11 februari 2009 22:51 |
| 55212 |
Ik herken dat wel een stuk. Al ben ik misschien wel een beetje ouder.
Wat je wel moet doen is denk ik gewoon de dingen die je nu doet blijven doen.
Verder is het eigenlijk best moelijk om er iets over te zeggen...
|
1 februari 2009 22:25 |
| 55186 |
Is het niet mogelijk om naar andere medicijnen te kijken die dat minder hebben? |
27 januari 2009 21:16 |
| 55140 |
Ik weet niet, maar is er een specifiek moment wanneer het op komt zetten? Bijvoorbeeld dat je het enkel voelt bij het klaarkomen, of komt het al opzetten wanneer je opgewonden wordt?
Tegen mij is ooit gezegd dat daar een spier zit waarvan het kan zijn dat je die voelt, maar ik weet niet, kan zo maar zijn dat het bij meisjes/vrouwen ergens compeet anders vandaan zou kunnen komen. |
21 januari 2009 19:47 |
| 55130 |
Van een nul risico kun je niet spreken denk ik.
Maar wil je het zeker weten zou ik zeggen: doe 'n test |
17 januari 2009 22:37 |
| 55116 |
Niks ergs aan een kromme penis hoor.
Lijkt me niks om je zorgen over te maken. |
15 januari 2009 21:33 |
| 55062 |
Toch is er maar een weg:
terug naar je huisarts en zeggen dat je er op staat dat hij naar je luistert en dat je graag hebt dat er naar gekeken wordt! |
30 december 2008 21:53 |
| 55009 |
Nou een postnatale depressie is het niet.
Hormonen kunnen wel een rol spelen.
Weet niet of je er iets in herkent, maar ik heb vond dit:
http://www.e-gezondheid.be/nl/ziekten_en_aandoeningen/Depressie-4059-892-art.htm
ongeveer op 2/3e van de pagina vind je het kopje "Invloed van hormonen"
En anders zit er weinig anders op dan even ermee langs de dokter te gaan... |
13 januari 2009 21:39 |
| 54954 |
Echt moeilijk zo...
Misschien dat iemand anders een idee heeft, maar wat mij betreft zou ik toch eventjes naar de dokter gaan. |
11 december 2008 14:06 |
| 54922 |
Ik weet niet. Kun je iets vertellen óf je toch zelf al iets hebt geprobeerd? En zo ja, wat dan?
Je zou, als je dat nu niet doet, kunnen proberen om glijmiddel te gaan gebruiken. |
6 december 2008 21:45 |
| 54905 |
gertjan, denk toch dat het een goed idee is om het hier met de uroloog waarbij je onder behandeling bent over te hebben.
Want die kan 't ook meteen goed nakijken. |
7 december 2008 10:49 |
| 54718 |
Er is me iets toch niet duidelijk. En dat is waarom je dit nu precies wil?
En dan bedoel ik niet alleen deze vraag, maar ook die andere waar je zelf ook al naar refereert, die over de schaamlipcorrectie.
Is het dat je zó onzeker bent over jezelf?
Of bang dat je niet aantrekkelijk bent? |
6 november 2008 14:32 |
| 54667 |
Zou er toch voor de zekerheid even mee naar de dokter gaan. |
31 oktober 2008 13:32 |
| 54620 |
Bedenk je wel dat het krijgen van een orgasme voor vrouwen sowieso niet net zo makkelijk is als dat bij mannen is.
Veel vrouwen kunnen sowieso niet klaarkomen.
Het kan dus zijn dat de manier waarop jij nu klaar kan komen ook eigenlijk de enige manier is voor jou.
Ennuh, er is helemaal niets vreemds, aparts of wat ook aan! |
27 oktober 2008 18:16 |
| 54566 |
Kan je niet helemaal volgen.
Wat doet dan precies pijn in de onderbuik? Het klaarkomen, of de vibrator?
Als anaal pijn doet, ook met glijmiddel, zou ik zeggen: doe dat niet meer, dan.
Naar mijn idee moet er sowieso niet dwingends achter zitten... |
12 januari 2009 19:45 |
| 54458 |
De enige manier om aids te kunnen krijgen is via een besmetting met hiv.
Had je hier al gekeken: http://www.soaaids.nl/hivaids/wat_is_hivaids
? |
5 oktober 2008 13:31 |
| 54420 |
Wat voor scan heb je dan gehad?
Vocht zal het denk ik niet zijn...
Misschien irritatie ergens? |
4 november 2008 20:21 |
| 54168 |
Zoiets heeft de tijd nodig. Meestal staat er zo'n 6 tot 8 weken voor.
Wacht die tijd nog even af. Als je na 10 weken het gebruikt te hebben nog niets merkt, lijkt het me slimmer om meteen naar de dokter te gaan.
Succes! |
9 september 2008 11:43 |
| 54105 |
Op zich is het natuurlijk best gewoon deze reactie.
Geil zijn is op zich ook niet iets wat je per se moet zijn om met iemand te vrijen. Ware het niet dat ik er niet over kan mee praten in praktische zin, maar toch: ik vind dat seks meer is dan alleen neuken.
Maar je zou eens kunnen kijken of het werkt om jou later te laten klaarkomen. |
4 september 2008 13:22 |
| 53944 |
Daar is niets mis mee.
En anders is iets meer uitleg wel handig ;) |
22 augustus 2008 17:54 |
| 53936 |
Lijkt me iets om toch even mee naar de huisarts te gaan.
Zou kunnen dat het iets is met de spier die daar zit.
Maar kan natuurlijk echt iets heel anders zijn, dus toch effe naar de huisarts! |
22 augustus 2008 16:10 |
| 53884 |
Hmm, zou eens rondzoeken op de site van SOA-AIDS Nederland: soaaids.nl |
16 augustus 2008 18:49 |
| 53882 |
Kan het in ieder geval niet in de lijst van bijwerkingen van de efexor vinden.
Weet niet of je andere medicijnen hebt?
Daarvan zou je via www.fk.cvz.nl de bijwerkingen kunnen opzoeken.
En ik neem aan dat de specialist waar je onder behandeling staat dit ook weet?
Zo niet lijkt het me slim om het toch ter sprake te brengen, of anders opnieuw aan te kaarten.
Succes. |
16 augustus 2008 14:17 |
| 53833 |
Je moet eens op een rijtje zetten hoe je vingert.
Want je kunt dan oefenen heh.
Wat overdenkingen van mij waar je rekening mee kunt houden of die je dan kunt proberen:
- probeer om de opwinding langzaam op te bouwen.
- misschien kun je eens proberen om niet puur alléén je clitoris te stimuleren, maar dat je ook wat meer het gebied er omheen er bij betrekt.
- je moet niet denken van "ik MOET klaarkomen", want dan lukt het sowieso helemaal niet.
- probeer het eens in verschillende houdingen te doen.
- zorg dat je (het) rust(ig) om je heen hebt. In de zin dat je er de tijd voor kunt nemen, geen mensen om je heen hebt, of dat er in ieder geval niet zomaar iemand binnen kan lopen.
- misschien kun je op deze sites een kijkje nemen: http://www.sexwoordenboek.nl/masturberen_vingeren.html
of: op www.hoehetmoet.nl
Weet niet of je iemand hebt, denk aan een goede vriendin, waarmee je hierover kunt praten?
Kan me voorstellen dat je het graag wil ervaren, maar bedenk ook dat heel veel vrouwen niet of zeer moeilijk kunnen klaarkomen. |
12 augustus 2008 15:02 |
| 53818 |
Je zegt zelf al dat je weet dat je de bijwerkingen die in de bijsluiter staan niet per se hoeft te krijgt. Daarnaast hoeft een bijwerking niet altijd in de ernstigste vorm naar voren hoeft te komen.
Je krijgt deze medicijnen niet voor niks lijkt me, dus lijkt het me gewoon, zoals willow ook al wel aangaf, het beste om ze te nemen en mocht je (in vervelende zin) last krijgen van bijwerkingen, meteen naar de huisarts teruggaan. |
10 augustus 2008 13:33 |
| 53768 |
Hoi,
Een paar jaar geleden heb ik mijn teen, de op-een-na kleinste teen v/mijn rechter voet, gestoten aan een uitstekend gedeelte van de trap bij mijn ouders thuis. Ik bleef hier last van houden en ben door de huisarts verwezen naar de podotherapeut. Zij dacht dat mijn teen best weleens gebroken kon zijn geweest. Toen ik bij de huisarts vertelde dat ik bij de podotherapeut geweest was zei ze dat ik anders gewoon een verwijzing naar de orthopeed zou meekrijgen.
Heb een teenstukje gehad en sindsdien is het eigenlijk steeds minder geworden. Maar ik blijf last van lichte klachten houden.
Ik merk naast het minder pijnlijk worden nog twee andere dingen:
- het wordt bij andere bewegingen \'gevoelig\'
- het gebeurt op andere \'momenten\' in een beweging waar het eerder ook wel pijnlijk/gevoelig was.
Nu ga ik vanaf a.s seizoen beginnen met hockey en ben er bang voor dat ik er dan ook last van zal krijgen/houden en in de weg gaat zitten. Dat terwijl ik het heel leuk vind om te beginnen en er ontzettend veel zin in heb. Dat niet alleen, trouwens.
Ook nu met sporten (fitness) is het ook nog niet helemaal weg.
Ben vorige week nog bij de podotherapeut geweest en ze heeft mijn teenstukje aangepast. Maar echt helpen doet het niet.
Maar ik twijfel heel erg... Moet ik het nu alleen bij de podotherapeut houden, of moet ik toch maar naar die verwijzing vragen...
Iemand die er iets over wil zeggen?
|
3 augustus 2008 15:02 |
| 53577 |
Wat moet je vertellen....? Nou, uhh niks lijkt me.
Gewoon aangeven dat je het tóch wel wat spannend vind allemaal. |
13 juli 2008 10:13 |
| 53515 |
Als het met de medicijnen te maken heeft hoort dat in de bijsluiter te staan, dat het daarop invloed heeft. Wil je dat uitsluiten zou je dus die effe moeten door lezen. |
7 juli 2008 16:14 |
| 53101 |
Tsja, de enige manier om dáár achter te komen is, jawel! een SOA-test laten afnemen, het best om het bij jullie allebei te laten doen. |
5 januari 2009 19:42 |
| 52982 |
Nee hoor. Dat is niet 40 uur/week.
Vaak is dat 1 (één) of een aantal dagdelen in de week.
Het beste kun je je psychiater vragen hoe het in jouw geval geregeld zal gaan worden. |
5 mei 2008 22:52 |
| 52935 |
Op advies van mijn seksuoloog gebruik ik massageolie als glijmiddel. Maar ik heb geen idee hoe ik na gebruik nu het beste mijn handen schoon kan krijgen. Gewoon afspoelen met water gaat niet goed. Zeep misschien, of iets anders? |
30 april 2008 13:44 |
| 52838 |
Het zou kunnen, het kan ook dat het toch niet zo is.
Wat een mogelijkheid is om bij een andere instelling een second opinion te vragen. Zou best eens kunnen dat je in een academisch ziekenhuis terecht kan. Zij zijn er ook juist voor dit soort dingen.
Misschien kun je eens bij de lokale MEE-vestiging (www.meenederland.nl) binnenstappen en daar je aanmelden. Ze zouden daar misschien ook best wel adressen weten |
19 april 2008 14:02 |
| 52791 |
Alhoewel ik man ben, wil ik toch eventjes reageren.
Ik ben ook vrij behaard (meer als andere mannen), maar ik doel ok meer op iets anders. Ik werd vroeg kaal.
Heb daar ook heel veel last van gehad, vooral v.w.b dat het "nu al gebeurt."
Dat is nu veel minder geworden, en ben er echt niet lelijker op geworden, heb ik het idee. Dat is wat ik je dus mee wil geven: het maakt je niet per se lelijk, ook al voel je het misschien als of dat het je lelijk maakt.
De ene is wat behaarder dan de andere. Dat geldt heus niet alleen voor mannen, ook vrouwen kunnen er last van hebben.
Ik, in ieder geval, zou het absoluut niet erg vinden. |
16 april 2008 16:11 |
| 52726 |
Als ik het wel heb is het dat (een aantal) SOA's niet alléén via seksueel contact opgelopen kunnen worden, maar dat het ook mogelijkerwijs kan zijn dat je ze op andere manieren kunt oplopen.
Qua hoe of wat weet ik het fijne niet zo. |
5 april 2008 14:46 |
| 52599 |
Om het echt zeker te weten zou je je moeten laten diagnosticeren.
Vraag je huisarts hier eens over. Die gaat je een verwijzing moeten geven. |
25 maart 2008 15:58 |
| 52424 |
Ik zou zeggen: de enige die aan de hand van jouw klachten iets daar over kan zeggen is je huisarts. Zou daar dus zsm een afspraak mee maken. |
12 maart 2008 20:15 |
| 52224 |
Vaak is bij autisme specrumstoornissen een dergelijk verschil merkbaar.
Hoe die verhouding van de 2 dan tov elkaar zijn weet ik zo 123 niet. Schiet me niet te binnen in ieder geval.
Maar inderdaad is het een goede stap om er eens door een orthopedagoog (of een dergelijke professional) naar te laten kijken. |
25 februari 2008 17:25 |
| 52016 |
Naja, écht griep heb ik niet gehad.
Zit met vastzittende hoest. Krijg de slijm alleen moeilijk weggehoest heb ik het idee, en het is in vervelende zin erg gevoelig.
Heb doktersass. gebeld en ze stelde Fluimucil voor. Bij apotheek generieke (stof = Acetylcystiene) 200mg meegekregen.
Ben daar gisteren geweest en heb inmiddels 6 v.d. 20 zakjes op. Heb alleen het idee dat het niet echt iets doet.
Misschien iemand die me kan vertellen wat ik hiermee het beste kan doen? |
2 februari 2008 21:46 |
| 52011 |
Ga eens na of er in die periode van wanneer je er last van bent gaan krijgen er iets veranderd is. Maakt niet uit wat.
Wat betreft de oorzaak zul te toch denk ik echt naar de dokter moeten. |
1 februari 2008 22:23 |
| 51545 |
Alhoewel ik dan geen arts weet ik denk ik toch wel een heel klein beetje hoe het een en ander in elkaar steekt. Wat ik uit jouw posting kan halen lijkt het me sterk dat het een paniekstoornis is.
Wel kan het dat het een paniekreactie is.
Want je geeft zelf ook aan in je posting: er gebeurt op dit moment wel erg veel. Je school waar je nog niet zo super lang mee bezig bent, je baan die je niet leuk vind en dus daarom naar een andere zoekt. De onzekerheid die zich dit allemaal met zich meebrengt...
Misschien is het toch wel iets té veel allemaal? |
19 december 2007 19:15 |
| 51516 |
Misschien een idee om bij MEE langs te gaan?
Weet niet waar je woont, maar jouw lokale MEE-organisatie is te vinden via de landelijke MEE site www.mee.nl |
14 december 2007 23:26 |
| 51406 |
Weet niet goed of het ook écht iets voor je is, maar kijk eens op de website van 'Grip op je dip', http://www.gripopjedip.nl/
Succes! |
1 december 2007 16:50 |
| 51267 |
Uhh, ja. Om dus duidelijk te zijn, ik heb dus een vorm van autisme. |
15 november 2007 17:55 |
| 51266 |
Hoi medelezers,
Er zit me al een tijdje iets erg dwars.
Ik heb een beperking (geen lichamelijke maar psychische) het thema rondom seks en seksualiteit -als ook wel wat er zeg maar \\\\\\\'omheen\\\\\\\' zit- is bij mij zeg de laatste jaren een probleem geworden.
Laat ik zeggen: ik ben nog nooit met iemand naar bed geweest en heb ook nog nooit een relatie gehad. Ben overigens een man van *bijna* (= nog een week) 26. Masturberen doe ik wel.
Het probleem begint al sinds een tijdje zulke gigantische vormen aan te nemen - als in: het is dus ook écht een probleem- dat er iets mee moet gebeuren, want ik word steeds meer en meer onzeker en raak ook steeds meer en meer gefrustreerd.
Denk aan bijvoorbeeld aan:
- onzekerheid over of \\\\\\\'het\\\\\\\' uberhaupt wel zal lukken,
- of ik wel \\\\\\\'goed genoeg\\\\\\\' ben,
- het - ook op dit punt - letterlijk niet lekker in mijn vel zitten
- het masturberen waar ik me niet happy bij voel - in ieder geval zoals het nu gaat (ook mbt het \\\\\\\"hoe\\\\\\\" en \\\\\\\"waar\\\\\\\").
Zo kan ik nog wel een aantal dingen noemen.
Alhoewel ik wel een aantal opties al heb wilde ik ook hier mijn vraag voorleggen. Met de specifieke insteek of jullie ideeen wat ik hier mee zou kunnen doen, qua hulp enzo? Ook wel in uhh, \\\\\\\"praktische\\\\\\\" (klinkt vreemd, maar ik weet zo geen andere benaming voor wat ik precies bedoel) zin.
De opties betreffen trouwens met een seksuoloog gaan praten en héél eventueel seksuele dienstverlening (uh, nee dat is niet \\\\\\\'gewoon\\\\\\\' prostitutie) |
15 november 2007 17:35 |
| 47237 |
Wil hij het zeker weten zit er denk ik toch niet veel anders op dan even bij de huisarts langs te gaan... |
12 januari 2009 19:47 |
| 44582 |
Heb het voor je nagezocht:
-Het farmacotherapeutisch kompas (www.fk.cvz.nl) maakt alleen melding van impotentie.
-Bij het Lareb (www.lareb.nl) daarentegen kan ik ook de andere bijwerkingen gevonden krijgen.
Het meest verstandig lijkt het me toch om bij je arts langs te gaan. |
29 april 2010 20:14 |
| 44067 |
Susanne, weet niet precies hoe oud je bent, maar kijk eens op pasnederland.nl, misschien dat er iets voor je bij zit?
Succes in ieder geval met je zoektocht naar een diagnose! |
29 april 2010 20:13 |
| 39041 |
Ja, ikke! Sinds een jaar of 4/5 kom ik daar. Ik de ervaringen die ik heb zijn positief.
Maar als ik je naam zie en de 88 zegt wat ik denk dat het zegt, moet je 18 zijn. Dan kom je op dezelfde afdeling als ik. Het kan gevoelig liggen, dus mocht je meer willen weten mag je me prive mailen. |
29 april 2010 20:13 |
| 38785 |
D'r is maar 1 weg: op naar je huisarts! |
29 april 2010 20:13 |
| 19589 |
Dat wat op internetpillen.nl staat klopt. Grotendeels is alles wat je op internet vind uhh, niet te vertrouwen (zachtjes gezegd).
Maar je geeft niet aan wat je probleem nu nu eigenlijk behelst en wat de omstandigheden zijn.
Het is namelijk zo dat medicijnen niet altijd per definitie de (enige) oplossing zijn. Soms past psychologische hulp (van psycholoog/psychotherapeut danwel seksuoloog) veel beter.
Je zult dus toch echt naar de huisarts moeten. Ik kan me voorstellen dat dat iets lastigs is, maar er mee blijven lopen is ook niet wat je wilt, lijkt me?
|
29 april 2010 20:13 |
| 4008 |
Hoi,
Ben een 21-jarige jongen en heb het volgende \\\"probleem\\\".
Ik heb geen vriendin(netje). Nooit gehad ook, om eerlijk te zijn.
Nu zullen jullie wel denken: \\\"Ja, dat komt wel\\\".
Het is niet zo dat ik op zoek ben, dat niet.
Moet trouwens wel gezegd worden dat ik een vorm van autisme heb (= _contact_stoornis).
Het is nu dat ik toch wel zeer regelmatig oogcontact heb met meisjes en er word ook van alle kanten gezegd: Jij ziet er leuk uit!
Ik kan er dus niks mee zeg maar... Ik zie dat mensen uit mijn omgeving (ook mensen met autisme) dus allemaal wel een vriend(je) of vriendin(netje) krijgen, maar IK??? Neuhhhhh...
Maar het \\\'ding\\\' is dus dat ik niet weet dus wat ik hiermee moet... zit een beetje met mijn handen in het haar...
iemand?
Ivo |
29 april 2010 20:12 |